2016-10-27 11:55:52

chrupadełko

Dziś przepis na zdrowszą wersję przekąski i przegryzki, a może nawet przechrupki.
Idealna na imprezy, do książki, do komputerownia i wszystkiego, kiedy ciągnie nasze paluchy po małe co nieco.

Dodatek soli rewelacyjnie przełamuje słodycz chrupaków.
Migdały można spokojnie zastąpić dowolnymi orzechami. Można dodać suszone owoce. Zamiast płatków - preparowany ryż, amarantus ekspandowany. Co-kol-wiek.

I to jest piękne!
I pyszne.

 DSC07986

Jak to jest zrobione?

  • 150 g cukru
  • 40 ml wody
  • sól
  • 2 garście pokruszonych płatków kukurydzianych
  • 1 garść posiekanych migdałów

DSC07990 

Przygotowuję folię aluminiową - rozkładam ją na blacie.

Do garnka z grubym dnem wsypuję cukier.
Zalewam wodą i dodaję sól.
Zagotowuję /ważne! masy cukrowej nie mieszam! potrząsam jedynie garnkiem/ i gotuję około 10 minut - do momentu, aż masa zacznie się złocić.
Wtedy zdejmuję z ognia i szybko wsypuję migdały i płatki. Bardzo intensywnie i szybko mieszam, przekładam na folię i rozkładam na płasko
Odstawiam do przestudzenia i zastygnięcia.

Jak masa stwardnieje, kruszę chrupki na mniejsze kawałki.

Przechowuję w szczelnym słoju.

DSC07989